Fudge med vit choklad

Bloggen Söta Saker har en tävling där man ska baka något från bloggen och sen visa/skriva om det på bloggen. Så jag passade på att göra fudge med vit choklad.
Galet gott!
Jag gjorde dock en halv sats, tyckte det räckte.
Du behöver:
1/2 dl ljus sirap
2 1/2 dl socker
1/2 dl farinsocker
2 1/2 dl vispgrädde
100 g hackad vit choklad

Gör så här:
Blanda allt utom chokladen i en kastrull. Koka upp och låt det koka under omrörning tills smeten klarar ett kulprov. Ta av från plattan och ha i chokladen. Här gäller det att vara snabb och röra om. Sen häller du det i en klädd form och låter det svalna. Jag använde mig av en 1 liters glassbytta och bakplåtspapper. När det svalnat är det bara att skära det i bitar och sen njuta.

Tips!
Använd inte en slickepott i plast.
Den smälter…

Det här inlägget postades i foton, I köket, Jul, recept, Tips. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fudge med vit choklad

  1. Lit de Parade skriver:

    Mumma:-)

    M @ Lit de Parade

  2. Cornelia skriver:

    Lit de Parade: Ja det var himla gott, de gick åt i ett nafs. Nästa gång får jag låta bli att halvera satsen. 😉

    /Cornelia

  3. Lina skriver:

    Det här vill jag göra!!! Vit choklad är min svaghet …

  4. Cornelia skriver:

    Lina: Gör dem, de är himla goda. 🙂

Kommentera

